КЗ "Дніпрорудненська гімназія "Софія" - ЗОШ I-III ступенів №1"


RSS

Всеукраїнський науково – методичний форум «Панорама партнерської взаємодії школи та сім’ї»

На базі комунального закладу«Дніпрорудненська гімназія «Софія» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1» відбувся Всеукраїнський науково – методичний форум «Панорама партнерської взаємодії школи та сім’ї», у роботі якого взяли участь працівники органів управління освітою, науковці, викладачі, методисти інститутів післядипломної педагогічної освіти, працівники районних (міських) методичних установ, педагогічні працівники об’єднаних територіальних громад, працівники закладів освіти різних рівнів, учителі і працівники психологічної служби системи освіти, представники громадськості, батьки тощо.

Привітали учасників заходу голова Василівської районної ради Д. С. Калінін, голова Василівської райдержадміністрації В. О. Кошеленко, завідуюча відділом освіти Василівської райдержадміністрації Н. В. Задорожна, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу економіки та управління загальною середньою освітою Інституту педагогіки НАПН України, президент Асоціації керівників шкіл України (АКШУ), заслужений вчитель України О.М. Онаць, в.о. ректора КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР, кандидат філософських наук А. В. Казачук.

Мета форуму полягала у визначенні перспективних напрямків наукових досліджень та розробці практичних механізмів взаємодії закладу освіти та сім’ї в умовах реформування освіти України, здійсненні обміну досвідом роботи наукових та освітніх установ, закладів освіти та окремих педагогів з родинами, підведенні підсумків дослідно - експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Формування партнерських відносин батьків і вчителів як засіб розвитку особистості учня» КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1».

У ході розгляду даних питань увагу акцентували на тому, що Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства», в основі якої – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками, бо, об’єднані спільними цілями та прагненнями, вони є рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат. Педколектив має великі напрацювання з даного питання. Для налагодження дієвого взаємозв’язку і ефективного партнерства педколективом використовуються різноманітні форми і методи роботи (коучинги, лабораторії наукових розваг, лекторії – тренінги, тьюторіали, уроки з елементами сторітеллінгу та мейкерства, лайфхаки, заняття STEM – лабораторії, інтелектуальні ігри, кейси, експрес – тренінги, арт – терапевтичні заняття, засідання сімейного клубу тощо).

У процесі обговорення проблеми формування партнерської взаємодії школи та сім’ї учасники форуму дійшли таких висновків, що вітчизняними закладами освіти накопичено певний досвід роботи з родинами учнів, але він у багатьох позиціях суперечить запитам суспільства в умовах реформування освіти. Зокрема, не відповідає потребам громади пануюча багато років у закладах освіти інформаційно-просвітницька модель роботи з батьками, яка має авторитарний та часто формальний характер. За наявності позитивних наробок у межах моделі співробітництва закладам освіти не вдалося повністю подолати авторитарні позиції у визначенні змісту взаємодії з батьками, відбувається захоплення формами роботи всупереч ціннісному підходу, недооцінка можливостей використання потенціалу сім`ї в освітньому процесі тощо.

Учасники науково – методичного форуму прийняли резолюцію. Підведення підсумків зробила Г. Е. Самойленко, методист відділу інноваційної діяльності та дослідно – експериментальної роботи державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», та вручила листи - подяки на адресу Василівської районної ради, районної держадміністрації за підтримку дослідно – еспериментальної роботи, що проводилась на базі КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1», від керівництва державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України.

Учасники форуму високо оцінили експериментальні дослідження учасників освітнього закладу КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія» - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1».

Партнерська модель, яка грунтується на взаємній зацікавленості батьків та школи у якісній освіті дітей, визнанні рівних зі школою прав сім`ї у визначенні напрямів розвитку дитини, наданні можливості батькам впливати на якість освіти, покликана подолати протиріччя між потребами суспільства в сучасних демократичних закладах освіти та застарілими формально-адміністративними методами взаємодії з сім`єю. Cаме така модель знаходить підтримку в Законі України «Про освіту», експериментальних дослідженнях, інноваційному досвіді сучасних закладів освіти.

 

 

 

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]