КЗ "Дніпрорудненська гімназія "Софія" - ЗОШ I-III ступенів №1"


RSS

 

 

 

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

для здобувачів освіти

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

(розроблені на підставі ст.53 п.3, ст. 42 п.3, п.4 Закону України «Про освіту»)

1.1. Здобувачі освіти зобов’язані:

      1.  Виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти.
      2. Поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуючись етичних норм.
      3. Відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля, дотримуватись усіх правил з безпеки життєдіяльності.
      4. Дотримуватися установчих документів КЗ «Дніпрорудненської гімназії «Софія» ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1» ВРР ЗО (далі – закладу освіти), правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.
      5. Повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти (далі - учні), педагогічних працівників та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
      6. Дотримуватися академічної доброчесності, що передбачає:
  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
        1. Порушенням академічної доброчесності вважається:
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
  • обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
  • хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.

ІІ. ПОЛІТИКА ПРОГРЕСИВНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

У закладі освіти розвиваються морально-етичні та духовні якості здобувачів освіти і почуття розуміння інших. Наша візія передбачає, що учні мають бути організованими, свідомими, турботливими та відповідальними, вони мають поважати права інших і робити свій внесок у загальне благо. Маючи це на увазі, ми дотримуємось політики прогресивної дисципліни, яка відображає місію та візію закладу освіти.

2.1. У будь-якій великій групі людей конфлікт природньо має місце. І нашою метою є навчити вирішувати конфлікти, використовуючи позитивні стратегії задля отримання виграшних результатів. Може статися, що деякі учні відчуватимуть труднощі в дотриманні вимог, встановлених у спільних інтересах.

2.2. Адміністрація закладу несе відповідальність за забезпечення дотримання правил поведінки для учнів. Наслідки за недотримання очікуваної поведінки можуть відрізнятися в кожній окремій ситуації для кожного окремого учня.

2.3. У випадку легкої або незначної провини педагогічний склад закладу освіти повинен допомагати учням усвідомити неправильність їхніх дій та використовувати такі ситуації, щоб навчити дітей знаходити альтернативні варіанти з позитивними результатами.

2.4. У разі некоректної поведінки дисциплінарні заходи повинні бути застосовані в рамках, які зміщують фокус з покарання на інший – коригувальний та співчутливий. Заклад буде використовувати ряд заходів, орієнтованих на зміцнення позитивної поведінки і допомоги учням у визначенні правильного вибору.

2.5. Кодекс учнівської поведінки, правила та очікування переглядаються і посилюються на постійній основі педагогічними працівниками, співробітниками та керівництвом через загальні збори, оголошення, відвідування класів директором і щодня вчителями в класі.

ІІІ. ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС УРОКІВ І ПЕРЕРВ

3.1. Учні мають уважно працювати у класах під час уроків та не заважати іншим. Учні не можуть відмовлятися від виконання завдань, які ставить учитель. Для ефективності освітнього процесу та для того, щоб його не переривати, учні мають протягом усього уроку перебувати в класі. Якщо з’являється нагальна потреба вийти, це можна зробити лише з дозволу вчителя.

3.2. Під час перерв учні мають поводитись обережно. Бігати на перервах не дозволяється, адже така поведінка може зашкодити учню або його оточенню.

3.3. Учні мають пересуватися правою частиною коридора або сходів.

3.4. Не дозволяється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну чи психологічну силу.

3.5. Під час перерви учень зобов’язаний:

  • підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому/закріпленому місці;
  • вийти з класу під час перерви, для провітрювання навчального кабінету;
  • виконувати вимогам чергового вчителя.

3.6. Не дозволяється застосовувати засоби електронних комунікацій для заподіяння шкоди психічному чи фізичному здоровю малолітньої чи неповнолітньої особи.

3.7. Категорично не можна самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.

3.8. Не дозволяється вилазити на дерева та огорожу навколо закладу освіти.

ІV. ПРОПУСК ЗАНЯТЬ

4.1. Учень, який був відсутній з причини хвороби до 3 календарних днів може відвідувати заклад освіти без надання довідки від лікаря.

4.2. Учень, який був відсутній з причин хвороби протягом 3 днів і більше, має обов’язково надати відповідну довідку від лікаря з рекомендаціями щодо навантаження на уроці фізичної культури з вказаним терміном.

4.3. Якщо учень неспроможний відвідувати заклад освіти у будь-який день через хворобу або за будь-яких інших причин з відома батьків, необхідно надати відповідну заяву (письмове пояснення) від батьків перед початком навчального дня (до 8.00 год), обов’язково попередити класного керівника.

4.4. У разі пропусків 10 навчальних днів без поважної причини, пояснювальної записки або заяви батьків,  інформація (акт) передаватиметься до відповідних служб, у тому числі й для притягнення батьків до відповідальності за неналежне виконання батьківських обов’язків.

V. ПУНКТУАЛЬНІСТЬ

Пунктуальність – це важлива риса, яку ми виховуємо у наших учнів. Ми заохочуємо здобувачів освіти приходити вчасно та розраховуємо на підтримку батьків.

5.1. Учні зобов’язані приходити на навчання та на уроки протягом дня вчасно, згідно розкладу уроків.

5.2. Під час перерв учні повинні організовувати свої особисті  справи таким чином, щоб приходити на уроки/заняття вчасно.

VІ. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ПРИНОСИТИ ДО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ:

6.1. Небезпечні речі: піротехнічні вироби, алкогольні, наркотичні, тютюнові вироби, електронні сигарети та інші шкідливі речовини.

6.2. Забороняється приводити на територію закладу освіти тварин.

6.3. Враховуючи матеріальну цінність мобільних телефонів, смартфонів, смарт годинників, їх використання не дозволяється під час освітнього процесу (окрім роботи на уроці з дозволу та під контролем вчителя).

VII. МАТЕРІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

7.1. Батьки є матеріально-відповідальними  особами за пошкодження гімназійного майна їх дитиною.

7.2. Учні відповідають за збереження свого майна.

7.3. Заклад освіти не несе відповідальності за  особисті цінні речі здобувачів освіти.

VIII. ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

8.1. Рекомендовано дотримуватися класичного стилю одягу. Форма одягу учня повинна мати покрій, який не буде обмежувати вільні рухи та забезпечить тепловий комфорт організму відповідно до сезону року.

8.2. Перед початком уроку учень повинен зняти верхній одяг, у разі необхідності – перевзутися у змінне взуття.

8.3. Під час уроків фізичної культури здобувачі освіти зобов’язані перевдягатися у спортивну форму. Додатковий змінний одяг може знадобитися на уроках ритміки, хореографії, спортивних секціях та гуртках.

ІХ. ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ОКРЕМИХ КАБІНЕТАХ ЗАКЛАДУ.

ПОВЕДІНКА УЧНІВ У БІБЛІОТЕЦІ.

 Бібліотека закладу освіти – це інформаційний центр.  Місія бібліотеки – забезпечити освітній процес всією необхідною літературою, створити затишну атмосферу для роботи учнів із книгою, заохотити до читання. 

9.1. Підручники та книги, які учень бере у бібліотеці, є власністю закладу освіти, і їх необхідно повертати не пізніше, ніж наприкінці навчального року.

9.2. При записі до бібліотеки учень повинен ознайомитися з «Правилами користування книгою» і підтвердити їх виконання підписом у читацькому формулярі.

9.3. Приходити до бібліотеки з їжею, сторонніми предметами не можна.

9.4. Не можна брати книги без дозволу.

9.5. Якщо книжку тобі видали читати в залі – тихо сядь за вільний стілець. Читай тихо, не в голос. Пам’ятай, що поруч є інші учні.

9.6. Користуватися книгою учень повинен дбайливо, у разі виявлення дефектів, попередити бібліотекарів.

9.7. Особи, які заподіяли шкоди фонду бібліотеки несуть матеріальну відповідальність у відповідності  з чинним законодавством. За втрату книги з фонду бібліотеки та пошкодження їх неповнолітніми користувачами матеріальну несуть відповідальність їх батьки, особи, які їх замінюють.

9.8. Якщо книга загублена її слід замінити аналогічною рівноцінною  книгою.

9.9. Учні зобов’язані давати свої підручники шкільній комісії для перевірки стану їх збереження.

ПОВЕДІНКА УЧНІВ У ЇДАЛЬНІ

9.10.  Не дозволяється приходити в їдальню у верхньому одязі.

9.11. Не дозволяється виносити з їдальні їжу.

9.12. Учні прибирають стіл після вживання їжі.

9.13. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

9.14. Під час вживання їжі слід дотримуватися хороших манер, вимог етикету за столом.

9.15. Учні стоять у черзі, як і всі інші учасники освітнього процесу, з повагою відносяться до молодших та старших.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА СПОРТИВНОМУ МАЙДАНЧИКУ

У СПОРТИВНІЙ ЗАЛІ.

9.16. Усі учні зобов’язані щороку пройти медичний огляд. Учні, які не пройшли медичного огляду, до навантажень на уроках фізичної культури не допускаються. Учні, тимчасово звільнені від занять фізичними вправами, зобов’язані бути присутніми на уроках фізичної культури.

9.17. Без дозволу вчителя не можна заходити і перебувати в спортивній залі.

9.18. Учні заходять до спортивної зали у спортивному одязі та взутті. Заходити до спортивної зали у брудному взутті не дозволяється.

9.19. Без дозволу вчителя учням не можна  користуватися спортінвентарем.

9.20. Не дозволяється виконувати вправи  на спортивних знаряддях без присутності та страхування вчителя.

9.21. Під час виконання вправ необхідно дотримуватися правил, дистанції, не штовхатися.

9.22. При травмуванні учень зразу ж повідомляє вчителя.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В АКТОВІЙ ЗАЛІ

9.23. Під час відвідування актової зали учень поводить себе достойно й виховано. Не створює ситуацій, що загрожують життю, здоров’ю навколишніх і його самого. Не можна розмовляти по телефону під час проведення заходів, заважати присутнім, приносити з собою їжу та напої, жувати жуйки.

9.24. Учні дбайливо ставляться до майна в актовій залі, музичних інструментів, не чипають одяг сцени (куліси), не вмикають без дозволу вчителя  проектор, музичні пристрої.

9.25. Після проведення заходу прибирають за собою свій реквізит.

 

У розробці Правил брали участь:

Голова Ради закладу освіти

Представники Ради закладу освіти, батьківських комітетів

Представники учнівського самоврядування «Лідер»

Соціально-психологічна служба закладу освіти