КЗ "Дніпрорудненська гімназія "Софія" - ЗОШ I-III ступенів №1"


RSS

Всеукраїнський практико-орієнтовний діалог

Як зробити так, щоб сімейне виховання знаходилося в гармонії з системою шкільного навчання й виховання і виховні результати школи не «стиралися» сім’єю, щоб не було педагогічного протистояння сім’ї і школи, від якого страждає, в першу чергу, учень і його розвиток?

Це питання стало ключовим під час проведення всеукраїнського практико - орієнтованого діалогу «Формування партнерського соціуму в умовах Нової української школи», що відбувся 11-12 квітня на базі КЗ «Дніпрорудненська гімназія «Софія - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1»- експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня, що працює над вирішенням проблеми «Формування партнерських відносин батьків та вчителів як засіб розвитку особистості учня».

Формат семінару був незвичним для освітянської спільноти, яка з’їхалась з різних регіонів України: Запорізької, Дніпропетровської, Харківської, Херсонської, Київської областей та м. Києва. Привітали учасників заходу начальник Департаменту освіти та науки Запорізької обласної державної адміністрації Т. Я. Озерова, голова Василівської районної ради Д. С. Калінін та завідуюча відділом освіти Василівської райдержадміністрації Н. В. Задорожна.

У своєму виступі начальник Департаменту освіти та науки Запорізької обласної державної адміністрації Т. Я. Озерова розкрила формулу Нової української школи, наголосила на її дев’яти основних позиціях та зупинилася на важливості педагогіки партнерства. Мета усіх змін, за словами Тетяни Ярославівни, - випускник Нової школи має бути цілісною особистістю, здатним змінювати навколишній світ, конкурувати на ринку праці , а ще – бути патріотом своєї країни.

Перший блок учасники всеукраїнського практико - орієнтованого діалогу присвятили теоретичному питанню «Методологія педагогіки партнерства в Новій українській школі», яке детально проаналізувала В.Я.Ястребова, к.п.н, професор кафедри менеджменту освіти та психології КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР, заслужений працівник освіти України та панельній дискусії «Технологія партнерства в умовах змін», яку провели Cібіль О. І., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики виховання КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР та Коваленко О.А. – заступник директора з навчально – виховної роботи навчального закладу.

Провідні науковці КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР Гура Т.Є.- доктор психологічних наук, професор кафедри менеджменту освіти та психології, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності, Бабко Т.М.- кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту освіти та психології, Тищенко О.І.- кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики виховання , Аксьонова О.П.- кандидат педагогічних наук, доцент кафедри реабілітаційної педагогіки та здорового способу життя майстерно провели діалоги з педагогами навчального закладу з питань «Родинно –педагогічне виховання культури здоров’я учнів», «Інтеграція актуальних можливостей сім’ї та школи у досягнення успішності дитини», «Взаємодія вчителів та батьків на шляху формування в учнів готовності до самореалізації», «Виховання учня - громадянина, учня – патріота в умовах співпраці сім’ї та школи». Беззмінним модератором дискусії та діалогів була Пилипенко В. Д., директор навчального закладу, заслужений учитель України.

У ході розгляду даних питань прийшли до висновку, що Нова школа працюватиме на засадах «педагогіки партнерства», в основі якої – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками, бо, об’єднані спільними цілями та прагненнями, вони є рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.

Педколектив має великі напрацювання з даного питання. Для налагодження дієвого взаємозв’язку і ефективного партнерства з батьками педколективом використовуються різноманітні форми і методи роботи (клуб «Формула сімейного щастя», виступи перед батьками психологів, лікарів, юристів, робота форуму батька, участь батьків в управлінні освітнім закладом). Дієвою є співпраця батьків з учителями-предметниками (відвідування уроків з метою спостереження за діяльністю педагога та учнів, з метою практичної участі батьків в уроці, з метою змагання дітей та батьків, що стимулює пізнавальні інтереси дітей, урок сумісного вивчення інформаційних технологій (ознайомлення батьків із можливостями сучасних освітніх технологій або, навпаки, батьки діляться «секретами» своїх досягнень в ІКТ). Саме такі інноваційні форми партнерства продемонстрували у практичній частині семінару педагоги навчального закладу (воркшопи, майстер – класи, відеотайми тощо).

Наприкінці семінару була прийнята учасниками практико-орієнтованого діалогу резолюція, а підведення підсумків зробили Г. Е. Самойленко, методист відділу інноваційної діяльності та дослідно – експериментальної роботи державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» та А. В. Нестор, директор науково – методичного центру Василівської районної ради.

Партнерські відносини вчителя й батьків – це найміцніший фундамент у напрямі виховання особистісного «Я» дитини, розвитку її інтелектуальних здібностей і потенційних можливостей, створенні простору успіху і радості. А тому так хочеться, щоб кожен навчальний заклад України став оселею радощів для учнів, оселею спокою для батьків та оселею творчості для вчителів…

Натисніть на зображення для перегляду фото

Ім`я *:
Email *:
Код *: