Людина з нестандартним мисленням позбавлена стереотипів, вона вміє швидко реагувати на певні форс-мажори й знаходити вихід із, здавалося б, безвихідних ситуацій. Її розум спритний і винахідливий. Отже, цілком зрозуміло, що розвиток творчого мислення у дітей є запорукою їхньої успішності в житті. Якщо мислення як таке притаманне всім людям від народження, то творче мислення потребує розвитку. Так-так, його можна ― й навіть треба ― розвивати й тренувати, це не лише талант, дарований від природи певним людям. Креативність ― уміння, яке може опанувати будь-хто.
30 листопада в 9 – Б класі відбулася психологічна година «Як мислити креативно». Учні отримали велике задоволення від вирішення креативних задач та експериментів, зрозуміли, що думати нестандартно дійсно можна навчитися, але потрібно тренувати свій мозок.
Декілька порад для щоденної практики, на тему розвитку креативного мислення:
- Щодня присвячуйте час розгляданню якогось предмету чи малюнку. Розглядання має бути вільним від асоціацій. І в цьому якраз складність. Від вас уважність до деталей і запам’ятовування усіх дрібниць з відтворенням в думках або на папері за деякий час. Наприклад, намалюйте усі подряпинки, які ви запам’ятали, розглядаючи стільницю.
- Дійте незвичним для себе чином — вносьте зміни у рутинні дії. Наприклад, складіть посуд у інше місце. Або лівою рукою (правою — для шульги) витягніть необхідний одяг з шафи.
- Оберіть будь-який предмет, випишіть усі складові цього предмету. Напишіть, чому кожна складова зроблена саме так. Спитайте себе: чи може вона бути зроблена іншим чином? Як саме? Що це змінить? Наприклад, чи можуть полиці в шафі бути резиновими? Що це змінить?
- Виривайте сторінки з журналів і складайте свій колаж в блокноті. Нехай ця творча робота триває не один тиждень.
- Шукайте щось, що нікого не дивує, і дивуйтесь. Наприклад, здивуйтесь шнурівці кросівка. Розгляньте її ближче, поміркуйте про її місію. Хіба не дивина?
- Замальовуйте плани на день або робочі завдання. Не використовуйте слова для записів, виключно — символи і малюнки. Кружечки будуть відповідати за завершену справу чи вільний від занять час?
- Записуйте вирази з двох понять, які неможливо поєднати. На перший погляд. Знаходьте той інший погляд, де об’єднання понять має пояснення. Наприклад, волохата терка. Уявили? А тепер поміркуйте, для чого вона створена.