Потрібно знати дитину, знати її силу і слабкості,розуміти її думки, переживання,бережно доторкнутися до її серця.
В.О.Сухомлинський
У процесі навчання у школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та психологічної служби освітнього закладу.
Одним із цих етапів є перехід учнів початкової школи у середню. П’ятий клас – кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визнають їх авторитет, чекають від учителів, батьків та інших дорослих допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.
Але 5-й клас – це період адаптації до середньої ланки школи.
У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник – учителі-предметники», уроки проходять у різних кабінетах. Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя».
Незважаючи на таку гадану дорослість, п'ятикласник потребує ненав'язливого контролю, підтримки та допомоги, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.
15 листопада відбувся консиліум щодо адаптації наших учнів 5 – х класів до навчання в середній ланці. Відбулася щира розмова за круглим столом на якій були присутні: директор – Валентина Дмитрівна Пилипенко, заступники директора з навчально - виховної роботи: Ручка Ірина Іванівна та Сохань Наталія Федорівна, психолог - Голобокова Оксана Миколаївна, класні керівники 5 кл: Притула Світлана Олександрівна, Дорожкіна Світлана Вікторівна та Кравченко Тетяна Миколаївна, вчителі, що навчали п’ятикласників з 1 по 4 клас, вчителі – предметники та батьки учнів.
Всі присутні звернули особливу увагу на здоров’я п’ятикласників , проаналізували фізичні групи, особливості розвитку та захворювання учнів. Приділили увагу і психологічним особливостям в цьому віці, причини дезадаптації та проблеми які можуть виникнути.
Кожен класний керівник детально проаналізував свій учнівський колектив виділив сильні сторони дітей та ті моменти над якими треба активно працювати. Учасники мали змогу висловити свої думки щодо покращення умов адаптації. Батьки учнів зрозуміли систему роботи освітнього закладу, визначились з організаційними питаннями, внесли свої пропозиції.
Завершальним етапом консиліуму була розробка рішень та рекомендацій, в якій взяли участь педагоги та батьки.